سوال که پیش اومده اینه که چرا درگاه واسط؟ چرا اختصاصی نه؟ خدمتتون عرض کنم که گرفتن درگاه پرداخت اختصاصی دردسر بسیار زیادی داره و گرفتنش کار بسیار آسانی نیست با از چندین جا مجوز گرفته باشید و به بانک ارئه دهید تا بهتون درگاه پرداخت اختصاصی بدن جونتون به لبتون اومده که من فکر کنم که اینقدر درد سر داشته باشه حتی قید کسب و کار آنلاین رو میزنید.

اما استفاده ار درگاه های پرداخت واسط این گونه نیست بلکه شما فقط با ارسال مدارک هویتی کمتر از چند ساعت میتوانید یک درگاه پرداخت آنلاین داشته باشید. و با استفاده از آن کسب و کار تان را رونق بخشید.

امکانات درگاه پرداخت واسط اینترنتی چیست؟

قبل از آنکه وارد این بشیم که انواع درگاه های پرداخت آنلاین رو بهتون معرفی کنید بریم سراغ اینکه درگاه های واسط چه ویژگی هایی دارد که باید از ان در کسب و کار مان ازش استفاده کنیم. همچنین در ادامه مهم ترین ویژگی هایی که یک درگاه اینترنت باید داشته باشه رو خواهیم گفت در ادامه همراه باشید.

فعال سازی در کمتر از ۱ روزی کاری

یکی از مهم ترین دلایلی که باید از درگاه های واسط استفاده کنیم این است که کمتر از ۱ روز کاری یشه فعالش کرد و اولین پرداخت ها رو در همون ساعت های اولیه بعد از فعال سازی داشته باشیم. که بر عکس درگاه های اختصاصی برای اخذ مجوز و… نیاز به ماه ها وقت جهت فعال سازیش دارید و باید چندین بار به بانک و مراکز اداری جهت گرفتن مجوز بروید.

تسویه حساب روزانه

ویژگی درگاه های واسط پرداخت این است که تسویه حساب روازنه دارند و هر وقت درخواست بدید کمتر از ۲۴ ساعت واریز میشه حساب بانکی شما برخی از آنها هم که در ادامه به معرفی آن ها می پردازم اگر شما هرچقدر دریافتی داشته باشید فرداش به صورت خودکار وارد حساب بانکی تان میشود بدون نیاز به انیکه وارد سایت درگاه واسط شوید و درخواست واریز را بزنید.

ارائه درگاه پرداخت شخصی

درگاه های پرداخت این امکان را به شما میدن که بتوانید یک صفحه پرداخت شخصی داشته باشید در اینترنت اکثرا درگاه ها این امکان ها را دارند و اینکه شما میتوانید در درگاه اینترنتی خود فیلد ها و امکانات دیگر اضافه کنید. بنده خودم  جهت دریافت پول از دوستان از درگاه پرداخت شخصی استفاده میکنم چون شخصا راحت ترم و و کارمزد آنچنانی هم برای واریز نداره مثل روش کارت به کارت و اینکه برعکس کارت به کارت شما میتوانید تا مبلغ چندین میلیون از طریق درگاه شخصی پول دریافت کنید.

دکمه پرداخت

دکمه پرداخت یکی از امکانات جالب درگاه های پرداخت آنلاین است که شما میتوانید فروش محصولاتتون رو در سایتتون رو راحت تر کنید میتوانید یک فیلد درست کنید و اینکه اطلاعات کاربر رو دریافت کنید بعد این کار رو دکمه خرید کاربر بزنه و پرداخت رو انجام بده.

برای مثال: شما یک سایت دارید که محصولات دیجیتالی میفروشید و کاربران میتونند با زدن دکمه خرید پرداخت مورد نظر را انجام دهند و محصول مورد نظر خود را دریافت کنند.

یکی از امکانات دکمه پرداخت اینترنتی این است که شما میتوانید یک صفحه ارجاع داشته باشید یعنی اینکه وقتی کاربر پرداخت را انجام داد به این صفحه به صورت خودکار بره این صفحه میتونه داخلش لینک دانلود محصول باشه یا پیغام موفقیت آمیز بودن پرداخت باشد.

ارائه لینک پرداخت

یکی از امکانات عالیه درگاه های پرداخت اینترنتی این است که به شما لینک پرداخت با آیتم های مختلف رو میدن و شما میتوانید با اشتراک گذاری لینک پرداختتان از اشخاص پول دریافت نمایید. با این کار میتوانید راه پرداخت رو برای مشتریان خود راحت تر و آسان تر کنید.

درگاه پرداخت

این لینک های شخصی رو شما میتونید شخصی سازی کنید برای مثال اگر شما یک پیج اینستاگرام داشته باشید که از کاربران پول دریافت کنید و تبلیغ میزارید میتوانید یکی از این لینک های شخصی با آیتم ها مختلف بزارید شما میتوانید این لینک شخصی تان یه اسم انتخاب کنید مثلا : تبلیغ و اینکه اطلاعات و نام و نام خانوادگی کاربر رو دریافت کنید و کاربر بتونه در همون صفحه لینک پرداخت شما عکس و متن تبلیغاتی شو آپلود کنه و بر زدن دکمه پرداخت هزینه رو واریز کنه و شما بعد از اینکه بنر و متن تبلیغاتی شو تایید کردید میتونید تو پیجتون بزارید.

ارائه درگاه پرداخت واسط

درگاه پرداخت واسط وقتی که کاربر میخواد وارد صفحه پرداخت بشه میاد اطلاعات پرداخت رو میبینه که اطلاعات درگاه واسط است به همراه قیمت که میخواد پرداخت کنه و میتونه رو دکمه پرداخت رو بزنه مبلغ مورد نظر پرداخت که حالت دو مرحله ای دارد.

ارائه درگاه مستقیم

فرق درگاه واسط با مستقیم اینه که وقتی که کاربر در سایت شما روی دکمه خرید و یا پرداخت میزنه مستقیم وارد درگاه پرداخت میشه که در اطلاعات پذیره بجای نوشته شدن اطلاعات درگاه واسط اطلاعات کسب و کار شما نوشته شده است.

شما میتوانید از برخی از سایت های درگاه پرداخت این امکان رو دریافت کنید اما فرقش با درگاه واسط اینه که ممکن شامل کارمزد بیشتر بشه یا اینکه کارمزد رو افزایش ندن فقط اول مقداری رو پرداخت کنند برای فعال سازی این ویژگی که مثلا حدود ۲۰ هزار تومن است.

استفاده آسان از درگاه پرداخت و پیاده سازی درگاه در سایت کمتر از ۱ ساعت

استفاده از درگاه پرداخت واسط اینترنتی این امکان رو به شما کاربران میده که راحت تر از درگاه پرداخت استفاده کنید نصب این درگاه در فروشگاه ساز های مثل ووکامرس یا edd و… کمتر از ده دقیقه است فقط باید یکی یا دو تا پلاگین نصب کنید و کد API_KEY آن را در بخش تنظیمات پلاگین ها بزارید.

در غیر این صورت اگر میخواستید از درگاه پرداخت اختصاصی بانک استفاده کنید به جز اینکه کلی درد سر برای گرفتن مجوز دارید بلکه باید خودتون چندین تا پلاگین و API بنویسید و به پلاگین نوشته شده خود رو به درگاه مورد متصل نمایید که این کار باعث دشوار شدن کسب و کار شما میشن که ارزشش را ندارد.

ارسال تیکت و پشیبانی درخواست شما

استفاده از درگاه های واسط این امکان رو به شما میدهد تا از پشتیبانی جهت نصب و استفاده از درگاه پرداخت است بهره مند شوید. برای مثال: اگر شما موقع اتصال سایتتون به درگاه به پرداخت با مشکل مواجه شدید میتوانید با ارسال تیکت به پشتیبانی راهنمایی لازم رو دریافت نمایید و اینکه اگر خودتون هم نتونستید درگاه را به سایتتون متصل نمایید میتوانید از پشیتبانی در خواست نمایید تا اینها این کارو برای شما انجام دهند.

برخی از سایت های درگاه پرداخت پشتیبانی لحظه دارد و میتونید به صورت آنلاین با پشتیبانی درگاه مورد پیام بفرستید و مشکل خودتون رو حل کنید.

 

منبع : امیگو