در یک کلام کسب درآمد از یوتیوب امکان پذیر است. حتی اگر در ایران هم باشید کسب درآمد مستقیم و غیر مستقیم هم از یوتیوب امکان پذیر خواهد بود.

منظور از کسب درآمد مستقیم از یوتیوب این است که مستقیما از خود یوتیوب پول بگیریم. و منظورم از کسب درآمد غیر مستقیم از یوتیوب هم کسب درآمد به کمک یوتیوب است که در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد.

البته همانطور که می دانید یوتیوب ایران را تحریم کرده است و اگر بخواهید از داخل ایران توسط یوتیوب کسب درآمد داشته باشید مسیر سختی را در پیش خواهید داشت. برای کسب درآمد از یوتیوب نیاز به داشتن حساب Google AdSense است که اگر در ایران باشید نمی توانید داشته باشید. چون نیاز به آدرس واقعی شخص در کشوری غیر از ایران است. اگر کسی را در خارج از کشور دارید که مطمئن است می توانید از او بخواهید که یک حساب گوگل ادسنس با نام خودش برای شما ایجاد کند تا بتوانید کسب درآمد از سایت یوتیوب را شروع کنید.

توجه داشته باشید که در این زمینه به هیچ وجه نمی توانید یوتیوب را دور بزنید. فکر نکنید با داشتن یک سرور مجازی و اطلاعات جعلی می توانید این کار را انجام دهید! الگوریتم های یوتیوب بسیار پیشرفته هستند و ممکن است حساب شما را غیر فعال کنند و تمام زحمات شما بر باد برود. پس سعی کنید از راه قانونی و اصولی از یوتیوب کسب درآمد کنید.